Gender en Seksualiteit Alliantie (GSA)

De GSA is een groep op deze school voor en door leerlingen die LHBT+ (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender) zijn, twijfelen, of zich gewoon graag voor deze groep inzetten. Wij zetten ons in om een veilige en accepterende omgeving te creëren voor LHBT+ leerlingen op school. Dit doen wij door bijvoorbeeld bijeenkomsten en acties te organiseren.

Activiteiten

De tweede vrijdag van december is het Paarse Vrijdag, een landelijke campagne waarbij wij de hele school betrekken om zichtbaarheid en acceptatie te vragen. Ook gaan we deze dag langs de nieuwe klassen om kort te vertellen over de LHBTI-gemeenschap en over Paarse Vrijdag. We proberen deze dag verschillende activiteiten te organiseren en roepen docenten op om ook in hun lessen kort aandacht te besteden aan het onderwerp.

Pride month, juni dus, valt samen met het einde van het schooljaar, als afsluitende activiteit proberen we iets leuks te organiseren zoals een filmavond.

Verder maakt het bestuur zich hard voor verbeteringen binnen de school. Zo zijn we nu bezig met het verbeteren van de seksuele voorlichting en hebben we voor genderneutrale toiletten gezorgd! Deze toiletten zijn te vinden in het C-gebouw en op de begane grond van het hoofdgebouw.

Voor problemen of suggesties zijn we (anoniem) te bereiken via ons mailadres: gsa@sgdb.nl