Leerling Organisatie Stedelijk - LOS!

De LOS! is dé leerlingenorganisatie hier op school. We zien het als onze taak het schoolse leven net een tikkeltje leuker te maken, door gedurende het jaar allerlei acties te organiseren. Zo hebben we een actie met Valentijn, waarbij je een roos kunt bestellen voor je geheime liefde, komen er ieder jaar mensen op schoot bij de Sint, delen we ijsjes uit bij warm weer en organiseren we een heus pleinvoetbaltoernooi.

Naast bovenstaande acties, houdt de LOS! zich ook bezig met serieuzere zaken: zo fungeren wij op uitnodiging van de schoolleiding als leerlingdelegatie in gesprekken met externen, geven wij onze mening over zaken met betrekking tot het interieur, geven wij rondleidingen op de Open Dag en organiseren wij de verkiezingen van de feestcommissie en zijn mede verantwoordelijk voor de organisatie van de tweejaarlijkse Goede Doelenactie. Ook staan wij altijd paraat om iets aan te kaarten over het beleid hier bij ons op school. LOS! bevordert het contact tussen leerlingen en de schoolleiding. Wil je iets verbeteren of veranderen op school? Neem dan contact met ons op. We overleggen over je onderwerp met de schoolleiding om tot de best mogelijke oplossing te komen.

Samenstelling

LOS! bestaat uit dertien leden: twee vertegenwoordigers uit iedere jaarlaag en een begeleidend docent. Wij vergaderen regelmatig in de grote pauze. Naast doeltreffend, zijn die vergaderingen vooral ook erg gezellig. We zijn een hechte groep, waarbij ieders mening en expertise in de eigen jaarlaag gebundeld worden tot de gezamenlijke kracht van leerlingvertegenwoordiging.

Meer informatie

Kijk op het LOS!-bord (tegenover de brievenbus op de tweede verdieping) voor meer informatie over onze leden en voor foto’s van onze acties! Ook kun je ons volgen op Instagram (los_sgdb).

Dus: heb je suggesties over hoe het beter kan of heb jij een spetterende actie bedacht? Spreek dan een van onze leden aan, stop een briefje in de LOS!-brievenbus op de tweede etage of stuur een mailtje naar losdenbosch@gmail.com

Breek LOS!

Het Stedelijk Gymnasium