Klassiek in een moderne jas

Het oorspronkelijke gebouw met de karakteristieke 'Gymnasium' letters op de gevel is nog steeds te bewonderen aan het plantsoen achter het Theater aan de Parade. Deze huisvesting werd later ingeruild voor een andere lokatie in de Bossche binnenstad.

In 1978 werd de school 'verbannen' naar een plek achter het station.
Nadat zij daar ruim twintig jaar had ingewoond bij een scholengemeenschap aan de Kooikersweg vond werkelijk iedereen in 's-Hertogenbosch dat het tijd werd voor een nieuw gebouw voor het Stedelijk Gymnasium.
Er werd een toplocatie gevonden op loopafstand van het station in het gloednieuwe Paleiskwartier en architectenbureau VMX uit Amsterdam tekende voor een modern ontwerp en spraakmakende vormgeving. Daarbij werd volledig rekening gehouden met het nieuwe onderwijsconcept van de school als studiehuis, met voorzieningen voor meer zelfstandig leren.
Bij de start van schooljaar 2002-2003 werd het nieuwe gebouw tot aller tevredenheid in gebruik genomen.

Inmiddels zijn er rondom het schoolgebouw meerdere extra bijgebouwen in gebruik genomen. Daarmee is voor de komende jaren een adequate huisvesting gewaarborgd.

Kom vooral eens kijken!

Het Stedelijk Gymnasium